سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در خارج از کشور 

تعدادی از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی افغانستان مقیم خارج در مورد انتخابات برون مرزی و روند رای دهی ، پرسش‌هایی را مطرح نموده به تأسی از آن وزارت امورخارجه از کمیسیون مستقل انتخابات خواهان توضیح در زمینه شد. آن کمیسیون در جواب ، طی نامه? شماره ?? مورخ ?? جوزا ???? چنین نگاشته است:

            ( کمیسیون مستقل انتخابات به منظور برگزاری انتخابات برون مرزی با نهادهای ذیربط مذاکرات متعدد را انجام داده و پلان عملیاتی و بودجه مصارفاتی آن را ترتیب و موضوع را از طریق دفترسازمان ملل متحد در افغانستان با کشورهای کمک کننده مطرح نمودند.

            در نتیجه، دفترسازمان ملل متحد در افغانستان در تفاهم با سفرای کشورهای کمک کننده، طی نامه? مورخ ششم می ‌???? خویش ، مشکلات متعددی مانند نبودن زمان کافی ، مشکلات امنیتی، لوژستیکی، تعیین مراکز رای گیری و نبودن بودجه ر امانع برگزاری انتخابات برون مرزی دانسته و با ذکر اینکه اتخاذ تصمیم در این مورد از صلاحیت‌های کمیسیون مستقل انتخابات می‌باشد، برگزاری انتخابات برون مرزی را توصیه نمی‌نماید.

            کمیسیون مستقل انتخابات بادرنظرداشت مواد نامه? دفترسازمان ملل متحد در افغانستان، عدم علاقمندی کشورهای کمک کننده و نبود بودجه? لازم در جلسه مورخ ?? ثور ???? خویش ، فیصله نمودند که برگزاری انتخابات برون مرزی ممکن نمی‌باشد.)

 
نوشته شده توسط عزیزالله در سه شنبه 88/4/2 و ساعت 9:23 صبح
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
الهی...
الهی...
عید بزرگ قربان برهمگان مبارک
روز عرفه روز دعا و نیایش
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا